with Brak komentarzy

W styczniu 2023 roku coraz więcej osób na LinkedIn ustawiało status „open to work” – czyli szukało nowego miejsca zatrudnienia. Część z nich pisała posty – i to było OK. Tylko…

Posty, które zapełniały moją tablicę były długie. Interesujące, pełne kwiecistych opisów, które pokazywały osobowość autorki. I super, naprawdę doceniam dobre copy i storytelling. Tylko… tam brakowało faktów. ESENCJI, która sprawia, że można na dany post odpowiedzieć. Pomóc.
To trochę tak, jakby promować dobrą książkę, ale nie mówić, dla kogo jest i jak można ją kupić.

Jeśli szukasz pracy przez posty na LinkedIn – zobacz, jak robić to dobrze :)

Fakty i esencja w poście na LinkedIn – dlaczego to ważne?


#ITrekruterka #szukampracy #Krakow #100%remote #odzaraz

Mam 13 lat doświadczenia w rekrutacji IT i szukam pracy w roli Liderki Zespołu Rekrutacyjnego.
Preferowana forma współpracy: B2B/UoP, Kraków i okolice, 100% zdalnie, start możliwy od zaraz.
Szukasz albo wiesz o kimś, kto szuka? Porozmawiajmy! :)


Chciałabym, aby każdy inspirujący post osoby, która szuka pracy, zawierał taki fragment. Fakty, esencja, zachęta do działania + jasny i czytelny sposób na kontakt.
Bez tego wspaniałe opisy osobowości budują zainteresowanie, które… trudno zrealizować.

Gdy wzbijasz się na wyżyny kreatywnego copy, dodajesz fajny storytelling… a ja nawet w Twoim profilu nie widzę czego, od kiedy i gdzie szukasz… to tak, jakbyś miała super opisy „słownomuzyczne” w CV, ale pominęła daty, stanowiska i profil osobowy ;) Myślę wtedy „fajna osoba, ale czego ona chce?”


Brak faktów w poście:

  • Tworzy zainteresowanie, którego nie można przekuć w działanie.
  • Dezorientuje i tworzy pytania: Czego ta osoba szuka? Czy to coś dla mnie? Czy mogę pomóc?
  • Utrudnia polecanie – bo nie wiadomo komu przekazać informację.
  • Zmniejsza zasięgi – bo trudno ocenić, co zrobić ze zdobytymi informacjami.

Dlatego UŁATWIAJ odbiorcom działanie – daj im fakty i esencję! :)
Dzięki temu szybciej ocenią, czy mogą Ci pomóc. Czy jesteś dla nich.

Dopiero do faktów I esencji dodawaj historię i oprawę osobowości :)


Jakie fakty uwzględnić, gdy szukasz pracy przez posty na LinkedIn?

 

Odbiorca Twoich treści szuka odpowiedzi na proste pytania:

  • Kim jesteś?
  • Czego szukasz?
  • Czy moja oferta jest dla Ciebie?
  • Czy Ty jesteś dla mnie?
  • Komu te informacje mogą się przydać?

Pomóż mu/jej szybko znaleźć odpowiedzi na te pytania! :)


Oto ESENCJA, której szuka odbiorca Twojego posta:

 

Kim jesteś: jakie masz doświadczenie, w jakim obszarze działasz, krótko ;)

np. Nauczycielka matematyki, Programistka z 10-letnim stażem.

Czego szukasz: jakiej roli/projektu, z jakiego poziomu doświadczenia.
Do tego więcej o preferowanej formie współpracy:

    • Lokalizacja: miasto lub chęć relokacji?
    • Forma współpracy: praca zdalna, UoP / B2B, fee za placement?
    • Okres wypowiedzenia, od kiedy jesteś dostępna
    • Obszar zainteresowań: zakres specjalizacji, technologie
    • Typ firmy: start-up, lokalna, zagraniczna, korporacja

Co wnosisz: znajomość języka, szkolenia, wiedza wszelaka ;)

Forma kontaktu: czat, telefon, email?


Dopiero wokół tego, lub poniżej dodawaj szczegóły, historie i storytelling.
Twój post nie musi być sexi, żeby działał – bez faktów i esencji i tak nie będzie! ;)

UŁATWIAJ przetwarzanie danych!

 

Większość z nas skanuje treści wzrokiem, zamiast je czytać “od dechy do dechy”. (Ty pewnie też skanujesz ten post w poszukiwaniu cennych informacji – to OK!) Spraw, aby kluczowe fakty i esencja treści były widoczne.

  • Wykorzystaj punkty, zamiast długich zdań
  • Dodaj hasztagi dla najważniejszych faktów
  • Oddziel sekcje od siebie – wizualnie będzie lżej
  • Dodaj jasne wskazanie akcji i działania.

Możesz dodać w profilu informację o szukanej roli, np. “Aspiring IT Recruiter” albo “Looking for IT Recruiter role”.

Szukasz pracy na LinkedIn – gdzie możesz wykorzystać fakty i esencję?

 

OPCJA 1: WPROST

Czyli bezpośredni post o poszukiwaniu pracy – do niego możesz później odsyłać osoby zainteresowane :)

 

OPCJA 2: STOPKA POSTÓW

Jeśli budujesz swoją markę na LinkedIn i tworzysz inspirujące treści – możesz dodawać fakty/esencję jako “stopkę” do postów. Czyli najpierw dajesz angażujący post, a na jego końcu wklejasz fakty – jako osobną mini sekcję, “przypominajkę” :) Jeśli Twój styl się komuś spodoba, będzie wiedział, że jesteś otwarta na współpracę i może się odezwać!

 

OPCJA 3: BIO W PROFILU

O fakty i esencję warto zadbać w profilu na LinkedIn! To tam zaglądają czytelnicy, których zainteresujesz. Spraw, żeby także wiedzieli czego szukasz i co oferujesz. Taki konkret ułatwia decyzję o tym, czy mogą Ci coś zaproponować.

PS. Jeśli chcesz być rekruterką – patrz na swoje posty (i profil LinkedIn!) tak, jak spojrzy na to rekruter/ka, która może chcieć Ci dać pracę ;) Czy znajdzie potrzebne informacje, aby zaprosić Cię do procesu? Hm? ;)


Sprawdź jak mają się Twoje fakty i esencja na LinkedIn!

 

  • Szukasz pracy? – zobacz czy Twoje posty mają esencję i fakty,
  • Zajrzyj do Twojego profilu na LinkedIn: jakiego faktu tam brakuje?
  • Znasz kogoś, kto szuka i chce napisać post na LinkedIn – przekaż mu ten post!

Połączmy się na LinkedIn!

Sposobał Ci się post i chcesz więcej? Połączmy się na LinkedIn!
Dodaj mnie do znajomych –> Ania Bąk, Dobra Rekruterka.
Jeśli chcesz, w zaproszeniu podaj tajne hasło: Najpierw esencja, potem copy :D

 

Autor/ka zdjęcia: Braydon Anderson/unsplash.com

Podziel się :)
Podąrzaj Dobra Rekruterka:

Otulam spokojem, wiedzą i zaufaniem. Pomagam budować dobre doświadczenia rekrutacyjne i wierzę w rekrutację opartą na relacji. Kocham biblioteki, artykuły biurowe i zapach świeżego chleba :)