W styczniu 2023 roku coraz więcej osób na LinkedIn ustawiało status „open to work” – czyli szukało nowego miejsca zatrudnienia. Część z nich pisała posty – i to było OK. Tylko…
Posty, które zapełniały moją tablicę były długie. Interesujące, pełne kwiecistych opisów, które pokazywały osobowość autorki. I super, naprawdę doceniam dobre copy i storytelling. Tylko… tam brakowało faktów. ESENCJI, która sprawia, że można na dany post odpowiedzieć. Pomóc.
To trochę tak, jakby promować dobrą książkę, ale nie mówić, dla kogo jest i jak można ją kupić.
Jeśli szukasz pracy przez posty na LinkedIn – zobacz, jak robić to dobrze :)
Fakty i esencja w poście na LinkedIn – dlaczego to ważne?
#ITrekruterka #szukampracy #Krakow #100%remote #odzaraz
Mam 13 lat doświadczenia w rekrutacji IT i szukam pracy w roli Liderki Zespołu Rekrutacyjnego.
Preferowana forma współpracy: B2B/UoP, Kraków i okolice, 100% zdalnie, start możliwy od zaraz.
Szukasz albo wiesz o kimś, kto szuka? Porozmawiajmy! :)
Chciałabym, aby każdy inspirujący post osoby, która szuka pracy, zawierał taki fragment. Fakty, esencja, zachęta do działania + jasny i czytelny sposób na kontakt.
Bez tego wspaniałe opisy osobowości budują zainteresowanie, które… trudno zrealizować.
Gdy wzbijasz się na wyżyny kreatywnego copy, dodajesz fajny storytelling… a ja nawet w Twoim profilu nie widzę czego, od kiedy i gdzie szukasz… to tak, jakbyś miała super opisy „słownomuzyczne” w CV, ale pominęła daty, stanowiska i profil osobowy ;) Myślę wtedy „fajna osoba, ale czego ona chce?”
Brak faktów w poście:
- Tworzy zainteresowanie, którego nie można przekuć w działanie.
- Dezorientuje i tworzy pytania: Czego ta osoba szuka? Czy to coś dla mnie? Czy mogę pomóc?
- Utrudnia polecanie – bo nie wiadomo komu przekazać informację.
- Zmniejsza zasięgi – bo trudno ocenić, co zrobić ze zdobytymi informacjami.
Dlatego UŁATWIAJ odbiorcom działanie – daj im fakty i esencję! :)
Dzięki temu szybciej ocenią, czy mogą Ci pomóc. Czy jesteś dla nich.
Dopiero do faktów I esencji dodawaj historię i oprawę osobowości :)
Jakie fakty uwzględnić, gdy szukasz pracy przez posty na LinkedIn?
Odbiorca Twoich treści szuka odpowiedzi na proste pytania:
- Kim jesteś?
- Czego szukasz?
- Czy moja oferta jest dla Ciebie?
- Czy Ty jesteś dla mnie?
- Komu te informacje mogą się przydać?
Pomóż mu/jej szybko znaleźć odpowiedzi na te pytania! :)
Oto ESENCJA, której szuka odbiorca Twojego posta:
Kim jesteś: jakie masz doświadczenie, w jakim obszarze działasz, krótko ;)
np. Nauczycielka matematyki, Programistka z 10-letnim stażem.
Czego szukasz: jakiej roli/projektu, z jakiego poziomu doświadczenia.
Do tego więcej o preferowanej formie współpracy:
-
- Lokalizacja: miasto lub chęć relokacji?
- Forma współpracy: praca zdalna, UoP / B2B, fee za placement?
- Okres wypowiedzenia, od kiedy jesteś dostępna
- Obszar zainteresowań: zakres specjalizacji, technologie
- Typ firmy: start-up, lokalna, zagraniczna, korporacja
Co wnosisz: znajomość języka, szkolenia, wiedza wszelaka ;)
Forma kontaktu: czat, telefon, email?
Dopiero wokół tego, lub poniżej dodawaj szczegóły, historie i storytelling.
Twój post nie musi być sexi, żeby działał – bez faktów i esencji i tak nie będzie! ;)
UŁATWIAJ przetwarzanie danych!
Większość z nas skanuje treści wzrokiem, zamiast je czytać “od dechy do dechy”. (Ty pewnie też skanujesz ten post w poszukiwaniu cennych informacji – to OK!) Spraw, aby kluczowe fakty i esencja treści były widoczne.
- Wykorzystaj punkty, zamiast długich zdań
- Dodaj hasztagi dla najważniejszych faktów
- Oddziel sekcje od siebie – wizualnie będzie lżej
- Dodaj jasne wskazanie akcji i działania.
Możesz dodać w profilu informację o szukanej roli, np. “Aspiring IT Recruiter” albo “Looking for IT Recruiter role”.
Szukasz pracy na LinkedIn – gdzie możesz wykorzystać fakty i esencję?
OPCJA 1: WPROST
Czyli bezpośredni post o poszukiwaniu pracy – do niego możesz później odsyłać osoby zainteresowane :)
OPCJA 2: STOPKA POSTÓW
Jeśli budujesz swoją markę na LinkedIn i tworzysz inspirujące treści – możesz dodawać fakty/esencję jako “stopkę” do postów. Czyli najpierw dajesz angażujący post, a na jego końcu wklejasz fakty – jako osobną mini sekcję, “przypominajkę” :) Jeśli Twój styl się komuś spodoba, będzie wiedział, że jesteś otwarta na współpracę i może się odezwać!
OPCJA 3: BIO W PROFILU
O fakty i esencję warto zadbać w profilu na LinkedIn! To tam zaglądają czytelnicy, których zainteresujesz. Spraw, żeby także wiedzieli czego szukasz i co oferujesz. Taki konkret ułatwia decyzję o tym, czy mogą Ci coś zaproponować.
PS. Jeśli chcesz być rekruterką – patrz na swoje posty (i profil LinkedIn!) tak, jak spojrzy na to rekruter/ka, która może chcieć Ci dać pracę ;) Czy znajdzie potrzebne informacje, aby zaprosić Cię do procesu? Hm? ;)
Sprawdź jak mają się Twoje fakty i esencja na LinkedIn!
- Szukasz pracy? – zobacz czy Twoje posty mają esencję i fakty,
- Zajrzyj do Twojego profilu na LinkedIn: jakiego faktu tam brakuje?
- Znasz kogoś, kto szuka i chce napisać post na LinkedIn – przekaż mu ten post!
Połączmy się na LinkedIn!
Sposobał Ci się post i chcesz więcej? Połączmy się na LinkedIn!
Dodaj mnie do znajomych –> Ania Bąk, Dobra Rekruterka.
Jeśli chcesz, w zaproszeniu podaj tajne hasło: Najpierw esencja, potem copy :D
Autor/ka zdjęcia: Braydon Anderson/unsplash.com